Új elektromos Mercedes GLC - Több hely, nagyobb hatótáv

A Mercedes belehúz, és a CLA után a GLC-t is színre lépteti.
Gyors töltés, hatótáv és intelligencia jellemzi – valamint egy fényből készült hűtőrács.
A GLC jelenleg a Mercedes-Benz legnagyobb darabszámban eladott modellje.
Most érkezik a következő generáció, és mindent felforgat: az új GLC ugyanis nagyobb lesz, teljesen elektromos és rendkívül intelligens.
300 kilométer tíz perc alatt
Az elektromos SUV az új, 800 voltos MB.EA platformra épül, amelyre már a CLA is készült. Ez lehetővé teszi a szupergyors töltést – ideális esetben tíz perc alatt mintegy 300 kilométer hatótáv szívódik be a 94 kWh-s akkuba. Hogy az új GLC a szokványos 400 voltos oszlopokon is tölthető lesz-e, egyelőre nem világos.
490 lóerős teljesítmény
Az új platformnak, a kétfokozatú váltóval szerelt hatékony hajtásláncnak és a jó aerodinamikának köszönhetően az elektromos GLC akár 700 kilométeres szabvány hatótávot is elérhet – legalábbis a most bemutatott összkerékhajtású 400 4Matic EQ változat 360 kW/490 lóerő teljesítménnyel. Később négy további verzió következik, köztük kisebb akkumulátoros és hátsókerék-hajtású modellek is.
Hűtőrács 942 LED-del
A formatervezésben a Mercedes nem kísérletezik, a jól bevált elvet követi: „Ami működik, azon ne változtass.” Azonban: a hűtőrács kérésre egy 942 LED-ből álló fényrács segítségével világítható – igazán menő látvány. És ha már fényről van szó: a tetőkárpitban 162 apró csillag ragyog a panorámatetőben, amely elektromosan sötétíthető üveggel rendelkezik.
Fedélzeti játék és asszisztens rendszerek
A műszerfalat is felkészítették a jövőre: az alapját az új MB.OS szuperszámítógép adja, amely a Microsoft és a Google mesterséges intelligenciáját ötvözi, és másodpercenként 254 billió művelettel minden más autószámítógépet leköröz. A navigáció és a streaming-szolgáltatások mellett 40 alkalmazás fut rajta, köztük fedélzeti játékok is. Természetesen az új GLC minden modern asszisztensrendszerrel fel van szerelve. A légrugózás és a 4,5 fokos hátsókerék-kormányzás gondoskodik a vezetési kényelemről.
A GLC akár 2,4 tonnát is vontathat
A GLC mintegy tíz centiméterrel nőtt, így impozáns 4,85 méteres hosszúságot ért el, emellett jelentősen hosszabb lett a tengelytávja, ami több lábteret biztosít. A csomagtér 570-től 1740 literig bővíthető, ezen felül van egy „frunk” is a motorháztető alatt. Az elektromos SUV akár 2,4 tonnát is képes vontatni – ez korántsem magától értetődő. A kereskedésekbe várhatóan 2026 tavaszán gurul be az új GLC. Az árakról egyelőre nincs információ.